Yang terkini dari AkuDanCeritaKu

SIAPALEBIHBAIK


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Semoga apa yang bakal dicoretkan sebentar lagi tidak menjadi kelalaian kepada diriku dan diri anda semua..

Cewah...mcam ustaz don plak rasa.....cuma nak berkongsi apa yang terlintas difikiran....

"Sejahat-jahat jin ..jahat lagi manusia " ..kasaq jugak bunyi nya....dan penah dengaq dak perumpaan ini...? "Sebaik-baik Jin adalah sejahat-jahat manusia " apa maksudnya tu...mcam2 kan leh tafsir ikut pandangan sendiri...cuma tak berapa nak kena dah...kalau dok cakap perumpaan seperti itu..tapi aku tak kata benda ni salah..dan aku kata perumpaan itu betui... yang sedang2 saja...yang sedang2 saja...senyum...saja..

Takpa...apa yang aku nak fokus kat sini ialah.. janji kita dengan Allah..kita tu sapa..? kita tu kitalah...yang ada akal...kepala ,tangan ,kaki ni....dan janji jin.dan bala tenteranya.dengan Allah...? Apo janji jin tu...? ha nindia...Depa  ni dah berjanji dengan Allah..untuk menyesatkan dan memecah belahkan keturunan nabi adam ni sampai hari kiamat...dan betui..depa tak penah benti sesaat pun untuk wat keja tu...dan merosakkan kita semua tanpa kita sedari...TETAPI..kita ni..dok berjanji dok berikrar dengan Allah ni....nak buat baik...yang paling best..masa doa iftitah tu..setiap kali solat fardhu 5 waktu tu....tetap kita lalai..dan mungkir janji jugak..dengan perintah dan suruhan pencipta kita.....

Jadi...sapa yang lebih baik...??..mari kita pikir-pikiaq kan....

12 komen menarik:

SumeSakan said...

Fikir2 kan lah...ni yg nak bersubahat dengan jin pun ramai sekarang nih...hmmmm

Kakzakie said...

Tapi yg hairannya ada manusia masih nak berkawan dgn jin betul tak Arif?

Masz Sidek said...

manusia ni susah nak kata... depan kita baik... bila belakang kita... dia lah manusia jelmaan iblis...

CikPuan Azizah said...

tah la..skrg dah ramai manusia bertopengkan syaitan.. tak tahu nak cakap ape..

mari kita pikir2kan dan selamat beramal..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

hmmm...sedang berfikir~huhu (T___T)

IntaNBerliaN said...

sama2 kita renung2kn..

etuza said...

Syukur kerana dah baca n3 ni. kita muhasabah diri atas kelemahan kita yakni maniusia yg tidak sempurna. Kesempurnaan segalanya hanya pada Allah ya. Juahkan angkara yg menysatkan iman. Wallahualam

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

btui..mnusia skrg rmai sama jhat dgn syaitan..sanggup buat mcm2 bnda terkutuk..huhu...

Queenie said...

iblis jugak yg jahat...dia raja segala jahat, syaitan dan jin hanya tentera dia...

dan manusia yang terlupa gunakan aqal pun pasti terikut-ikut kejahatannya....nauzubillah!

Karukord Jagau's said...

Renung2kn dan selamat beramal (^_____^)

Kancil 8349 said...

renungan bersama

Princess Nusy said...

renung2kan..dan selamat beramal..hehe..nice sharing.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dari hari ❤ sїℱαℚїℝ ◝їlm◡ ツ ❤