Yang terkini dari AkuDanCeritaKu

...pERjALAnAnDiPagiHari....


                                                       Jeng....Jeng....Jeng..elax.......cool....

Kabus Pagi menyilau mata....
Bunga Berkembang bukan sekuntum
Pembuka Hati Penyeri Bicara
Salam ku Hulur Assalamua'laikum...

Hah ..!!..tudia..tudia...kabus plak..cik arep ni...bagi yang nak komen..jawab salam dengan berpantun jugak noh.....hihihihi...

Hok tula pantun yang akak aku ajaq dulu ni..aku guna sampai la ni..kalau jadi MC ka..kat majlis2..awat yang sebut kabus.???..nindia.....


Dengan gaya yang macho dan cool...dan agak slow....Memandu ke destinasi lokasi qeja.....maKGum lah..jalan tak bapa nak sibuk..di negeri Kayangan ni...ataih angin..katakan....kalau kau Bandaq nuh..mestilah dah jemm kan.....maKLum lah......

Agak berkabus..jugak pagi..ni....haaaa..tapi syok..oooo..


erm.....mungkin ada tahu jawapannya..dan mungkin anda tak perasaan akan jawapan tersebut...apa..yang anda pk...Bila tengok keadaan cawan yang asalnya dok atas meja elok2...tiba-tiba..PRanGGG..!!! pecah..dik kena cakuih ( kuis,tersepak..tersentuh skit )..ngan kucing kesayangan kita.....

1st skali...opkos..dah.,mesti kita kata...iish..ishh..baby cyang kucingku..awat yang bagi cawan ni pecah....dah la mahai......Kat cawan yang pecah tu nak kata gena...pasaipa dia pecah?......satu mmg sbb..kucing cakuih...satu lagi jawapan yang habeh tak tau nak jawab dah...itu ketentuan Allah...erm....satu lagi..???..cuba pikiaq apa.....

Subhanallah...Maha Suci Allah...dia yang menghidupkan..dia yang mematikan...ajal cawan tadi sudah sampai...setiap benda hidup dan bukan hidup mempunyai ajal masing-masing..hatta..disapu kaca cawan tadi...dan dibuang ke dalam tong sampah...tempoh tu ja..yang dia..boleh berkhidmat ngan tuan dia...ingat..tapi..dia akan hidup..dalam bentuk yang lain pulop.....

okeh..ni ja  yang nak share......see ya...

8 komen menarik:

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

rindu kat kak ka? hoho

.........cP~ said...

Salam.

Oh...cawan pun ada ajal..

AriF FaZDiLaH said...

heavy skit entry nih....

Kakzakie said...

Wa'alaikumsalam kakak jawab ni
menikati keindahan di pagi hari
cawan pecah tak ada dakwa-dakwi
kita kelak di akhirat mencari syafaat nabi

khairul said...

sy dtg folo :)

Gen2Merah said...

Indahnya d pagi yg brrkabus.. Sejuk mata dan mendamaikan minda

Yatie Awang said...

dari jauh datang kemari,
melihat kut-kut ada cerita terkini,
Assalamualaikum...tuan blog mulai,
waalaikumussalam ..ikhlas dari hati kami.

kabus..indah tapi kadang2 menghalang penglihatan kita kan..hehe

Kancil 8349 said...

untung mereka yang bekerja pagi...huhuhu...Kancil kerja sebelah petang...tengok dekat rumah je kabus pagi...tu pun tengok hari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dari hari ❤ sїℱαℚїℝ ◝їlm◡ ツ ❤